Profiel van Hans Schoonen

Hans schoonen origineel (2)

Hans Schoonen

Een verrassend inspirerende kijk op onze maatschappij en onze (commerciële) kansen daarin!
-Ondernemer
-Spreker
-Dagvoorzitter
-TV-presentator

Biografie/omschrijving
Hans Schoonen heeft een verrassend goed verhaal. Hij maakt altijd elke lezing op maat. Op basis van de wensen van de opdrachtgever stemt hij zijn lezing rechtstreeks af op het publiek.
Hij is een inspirerend spreker en wordt al meer dan 20 jaar ingehuurd door bedrijven in diverse sectoren.

Hans is:
-ondernemer in reclame, marketing, duurzaamheid en reizen;
-spreker, dagvoorzitter, bedenker, producent en presentator van diverse televisieprogramma’s zoals ‘Trips & Tips' op SBS6 en ‘Wonen in Rijnmond’ op TV Rijnmond.

Na zijn HBO-studie en al tijdens zijn werk voor multinationale ondernemingen in o.a. Duitsland en Spanje, werd Hans steeds vaker gevraagd als spreker op bedrijfsevenementen, congressen, seminars en conferenties. Met zijn grote interesse en ruime ervaring in de vakgebieden communicatie, reclame, sales, media, marketing, geestelijke gezondheid-vitaliteit-positiviteit, duurzaamheid, innovatie en sport houdt hij zijn publiek graag een spiegel voor en analyseert hij onze hedendaagse maatschappij en de (commerciële) kansen die voor het oprapen liggen.

Samenvatting
Hans Schoonen, geboren in 1965, geeft een inspirerende kijk op onze maatschappij. Hij observeert, signaleert en analyseert, samen met zijn publiek, de (commerciële) kansen die we allemaal elke dag krijgen, maar niet altijd pakken. Hij verenigt zijn aangename lezing met het nuttige doel: elke deelnemer ontvangt pasklare adviezen die hij/zij in zijn dagelijkse werk en leven goed kan gebruiken.
Hans is ook zeer geschikt als dagvoorzitter.

Expertise / Vakgebied

Lezingen:
1. Sport en Commercie : kansen in 2017
Anno 2017 is de sportbeleving bij miljoenen consumenten in Nederland via alle daarvoor beschikbare media groter dan ooit. Voor (zowel professionele als amateur-)sportclubs, sportverenigingen en hun bestuurders liggen onverwachte en ongekende commerciële kansen en daarbij behorende extra inkomsten voor het oprapen. Als club- en verenigings-bestuurders anders open kunnen staan voor de enorme mogelijkheden en hun wantrouwen kunnen laten varen, zijn er grote commerciële en financiële winsten voor hun club te boeken.

2. Zakendoen in 2017: hoe haal je het meeste rendement uit jouw klanten en prospects
Na de online hype en de drang van alle ondernemers in het MKB om volledig op ‘online’ te focussen, kunnen we meer dan ooit de conclusie trekken dat zakelijke deals voornamelijk op persoonlijke titel kunnen worden gesloten. Hoe hou je je in 2017 als ondernemer staande in het veranderende zakenlandschap met veel bedreigingen én kansen. Hoe haal je het optimale rendement uit jouw relaties?

3. Kansen en valkuilen voor ZZP-ers en kleine MKB-ers
Ben je als enthousiast (startend) ondernemer opgewassen tegen de grote budgetten en concurrentie van andere bedrijven? Juist als (startend) ZZP-er of kleine MKB-er ben je flexibel en heb je mogelijkheden die de grotere en oudere bedrijven niet hebben.

4. Duurzaamheid als imagobooster
Ben je als ondernemer geloofwaardig als je jouw klanten en prospects laat weten dat jouw bedrijfsbeleid duurzaam is? Of word jouw oprechte duurzaamheidspropositie vooral gezien als commercieel instrument? Eye-opening verhandeling over onze allesbehalve duurzame economie en de ondernemerskansen die daaruit voortvloeien.

5. Hoe kunnen we voortdurend onze sales stimuleren?
De vraag aller vragen. De basis van het voortbestaan van elk bedrijf. Het kloppende geweten van elke sales manager, account manager en elke andere commerciële medewerker. Hoe kunnen we in 2017 meer sales genereren en tegelijkertijd een basis leggen voor 2018 en de jaren daarna? Wat kunnen we doen om ons bedrijf te laten groeien in een voortdurend wijzigende en sterk concurrerende markt?

>Elke lezing, over welk onderwerp dan ook, schrijft Hans altijd op maat en stemt hij rechtstreeks af op zijn publiek. Op basis van de wensen van de opdrachtgever.

>Hans geeft zijn lezingen in de Nederlandse en desgewenst in de Engelse taal.

>Categorieën:
Communicatie & Public Relations
Sales
Marketing
Reclame
Media
Geestelijke gezondheid-vitaliteit-positiviteit
Duurzaamheid
Innovatie
Sport

Boek Nu


Vergoeding: €750 .. €1500

Hans kan de volgende rollen invullen

Dagvoorzitter Interviewer Panellid Spreker

Thema's

Communicatie Duurzaamheid Leiderschap Marketing Media en Journalistiek Ondernemen Sport