Marcel Kolder. Kanteldenker, omdenkend en disruptief spraakmaker, kwartiermaker, reputatiemaker, stadsmaker en zorgdoener.
Als schrijver, journalist, performer, adviseur, ontwerper, 'maakindustrieel' laat hij het denken over stad en land, burger en overheid, systemen en het 'oude jongens krentebrood denken' kantelen.
Verder is Marcel energievretend onderdeel van het leukste gezin van Nederland. Een gezin met een ernstig gehandicapte dochter. Zijn dochter is zijn rolmodel voor Nederland. Een gezegend man dus.
Al 30 jaar ondernemer. Kan snel situaties doorgronden, gedreven in het ontwikkelen van de organisatiecommunicatie en strategie in organisaties, is goed in staat mensen te motiveren en te enthousiasmeren, is creatief, innoveert (duurzaam en maatschappelijk) en is een krachtige verbeelder. Een doener met open mind en visie waarbij mens en omgeving centraal staan met een goed gevoel voor humor.
Momenteel maak hij de eerste stappen in de maakindustrie: De nieuwe toekomst van Nederland. Met zijn nieuwe bedrijf The Minimono Company: the sustainable citykiosk. Dat meteen in het eerste jaar van oprichting tot de MKB innovatietop 2014 behoorde.
Verder ook eigenaar van het creatief organisatieadvies en communicatiebureau. Hij werk voor multinationals, middenbedrijf en overheid. Verder is hij bestuurslid bij diverse vaak innoverende stichtingen en/of coöperaties waaronder een prachtige nieuwe energie-cöoperatie.
Communicatie, Reputatie, Zorgvernieuwing, Politiek, Innovatie, Veranderingsprocessen, Leiderschap, Kanteldenken.